Auktion i Tövsätter, Hudiksvall

Så blev det en auktion igen. Först lottdragning på ostkaka och penniglotter men jag hade ovanan att välja fel, allt för orienteringsklubben. Så började de glada skämtens auktion. Leif Bylund och Erik Jonsson avlöste varandra i spex om de saker som skulle säljas. Det är verkligen kul att lyssna och det ges tillfälle till att kommentera. Nu blev det en kista för 420 som jag inte ska ha själv, utan en kompis - om hon gillar den - Så ropade jag in träsaker och knivar ganska billigt och bra. Det är en krets av samma personer som jag träffar. Mer än hälften kände jag till utseendet och många med namn. Trots kylan utomhus så blev det en trevlig tillställ- ning. Eftersom Sverige inte heller denna dag tog några medaljer så gjorde jag rätt som gick på auktion. Kjell G.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Hihi gulligt med auktion :)

2008-08-17 @ 22:45:52
URL: http://thisissophie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0