Auktion igen och igen i Norrbo

I går blev det auktion igen eftersom den låg så nära. Då jag åkt på auktioner 50-60 st/år så känner jag ju både
arrangören och auktionesterna. Nu var det Anna Olsson igen som ordnade allt och Petters Börje och Bång Gunnar
som stod i solskenet och var roliga. Ja det var roligt hela dagen i solskenet. Visserligen hittade jag inte det där
fyndet som jag alltid väntar på - en mässingsljusstake från 17oo-talet som bara jag, ingen annan förstår värdet på.
Därför skulle jag få den för en hundralapp (men den skulle vara värd 2000 kr.)
Tja det blev i stället en smörask i trä, svepteknik, inte alls så dyr och så givetvis en allmogestol. När jag hade
betalt stolen så hör jag min frus ord när jag åkte hemifrån "köp vad som helst men inga trästolar. Lydig som jag
alltid är blev det bara en, en enda men en underbar skapelse med baraa träpluggar och inte en enda spik.

Det är härligt spännande att gå fram till auktionsbordet minst ½ tim. innan. Ja OK det är ganske rolligt att bromsa
in och kolla på en Loppis också. Då tror jag att just jag som besitter oändligt med kunskpaper ska fynda från något
dumskalle som lämnat ifrån sig det stora stora fyndet. Nästa gång gör jag fyndet. Kanske i morgon för enligt tidningen
så ska det visst bli en auktion då.


Kommentarer
Postat av: Nyfiken auktionsbesökare

Kul blogg! Jag ser fram emot dina roliga ögonblicksbilder. Kanske kan jag lära mig något! Tack.

2008-08-06 @ 13:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0