Jag är förvånad i Ilsbo, Hälsingland

Det är egendomligt att just jag är den person som utvalts, har kommit att bli den som alltid har rätt. Ja, jag kan helt
enkelt inte ha fel. Förvånad är jag mest för att det borde vara någon annan som hamnat lika dant men icke har jag
träffat någon med samma stämpel.

Ta t. ex. på auktioner. Där går jag som ett orakel och pekar ut för mig själ vad som är bra och vad som är dåligt.
Sedan när det säljs så följer prisbilden det som jag tängt ut. Så är det bara jag som gör fynden, absoluta toppen-
grejjor. Ja, det säger jag till min fru och då blir det ju en sanning för all framtid, jag har ju inte fel.

Nu ska jag åka till Ilsbo och se om den småtrevliga, smärte ägeren Sven Erik Sjölund har lagt fram det som jag
skall fynda. Där finns en stor hall oftas full med saker, ibland gamla träsaker och gamla böcker. Man kan gå runt i
hallen och jag brukar gå ut höger. Sven Erik vill nog skrika åt oss alla HÅLL TILL VÄNSTER men han måste nog
hålla sig själv lugn. Var för till vänster? Jo han är med i ett parti, ganska stort som håller åt detta håll. Kanske går
hans firma intes å bra ett han måste ha en auktionsfirma att försörja sig på, men han har en hel del politiska uppdrag
så det räcker väl till gröt på bordet.

Fynda idag, chansen blev just nu lite mindre för min fru vill följa med och då knuffar hon mej av stolen just när jag
ska ropa in det stora fyndet. Det är inte lätt att leva trots mina förutsättningar. Jag är förvånad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0