Tisdagsauktion i Norrbo

Nu ígen, en tisdag i Norrbo, Hälsingland, Många bord med fina armbandsur och kända märken, fint linne, gamla kistor, skrin och bord och massor av porslin. Mitt på bordet stod försynt en fin ljusstake av fattigmansguld (mässing). Den hade en botten som var platt och fin patina. Efter att ha suttit nästan hela dagen frågade jag chefen Anna och hon plockade fram denna stake. Den staken pluss en hel del annat fick jag ganska billigt. Kul att någon läsare vill fortsätta och kanske lära sig något. HÄPP. Å andra sidan har jag gått på 50-60 auktioner/år de senaste 20 åren så något måste jag ha lärt mig. Pröva Du också med detta billiga folknöje. Kjell G.

Kommentarer
Postat av: Joel

Heja Farfar!



Jag tänker följa denna blogg intensivt.

2008-08-07 @ 00:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0