Järvsöauktion i kylan.

Så blev det ännu en uteauktion 14/9 men, men, det var kallt ute på Stenegården i Järvsö. Kjell Höög satte igång på gården och då går det undan. Han är rolig på sitt sätt utan att skratta själv. Det blir väldigt ofta "1700-tal" av allt möjligt men i stort sett så är han kunnig. Det blev några småsaker av trä. Dessa är nu rengjorda och lagade och får vandra vidare. Men där inne på logen fanns den fin-finaste saken, en 1730-tals mässing-ljusstake. Jag var med från start, det verkade bli min för 500 men så kom en känd delbo och höjde (det förstod jag). Nu blev ljusstaken min för cirka 1000 och jag är mycket glad över att ha en sådan juvel i samlingen. Hurra. Nu tittar jag på "nätet" men det är ont om bilder på föremålen som ska gå. Till helgen har jag 3 auktioner att välja på. Den som lever får se. Kjell G.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0