Norrbo och Tövsätter igen

Två dagar i rad blev det auktion. Mesta fynden i Norrbo där det nog är trevligast också. Petters Börje är en fullfjädrad "stå-upp-komiker" och han roar oss hela tiden. Men när han kommer till böcker (som alltid säljs urbilligt) då vill han gärna ta tid och läsa titlar och kommentera dessa och det tar lite extra tid. Så blev det Tövsätter på söndag där jag ropade in en 50 cm. hög mässingsljusstake tung och sirligt utformad. Det skulle kunna vara en 1800-tals kyrkstake men jag misstänker att det är ett välgjort "hemmabygge". Kul var den men jag försöker nog sälja den. Av fint ljust gardintyg har min fru gjort 12 påsar som jag stoppar mina finaste mässingsljusstakar i. Där ligger de skönt utan risk för stötar. Bra va? Kjell G.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0